пʼятниця, 22 березня 2013 р.

Змінні тексти Літургії Передшеосвячених Дарів на 29 березня



Літургія Передшеосвячених Дарів (29 березня 2013 року Божого) п’ятниця другого тижня Великого Посту; святого преподобного Олексія, чоловіка Божого
Стихири на «Господи, взиваю я»
Стих: Виведи з в’язниці мою душу,* щоб дякувати імені твоєму.
(г. 4, самогласний) Сьогодні час сприятливий,* сьогодні день спасіння!* З великого милосердя твого завітай до душі моєї,* і полегши тягар мого беззаконня,* єдиний Чоловіколюбче.
Стих: Мене обступлять праведники,* бо ти добро мені вчиниш.
Сьогодні час сприятливий,* сьогодні день спасіння!* З великого милосердя твого завітай до душі моєї,* і полегши тягар мого беззаконня,* єдиний Чоловіколюбче.
Стих: 3 глибин взиваю до тебе, Господи,* Господи, почуй мій голос.
(г. 1, подібний: Преславні мученики) Святковий збір мýчеників* струмками своєї крони задавив безліч бісів,* вгамував всякі безчесні жертви* та ідольські знищив обмани, терпеливим стражданням.* Нині вони молять Христá,* щоб дав душам нашим мир* і велику милість.
Стих: Нехай будуть твої вуха уважні,* до голосу благання мого.
Преславні Мученики!* Вас земля не затаїла,* але небо вас прийняло* і відчинилися вам райські двері;* увійшовши в нього, ви насолоджуєтеся життєдайним деревом.* Моліть, Христá, щоб дав душам нашим мир* і велику милість.
Стих: Коли ти, Господи, зважатимеш на беззаконня,* то хто встоїться, Господи. Та в тебе є прощення.
Молитвами всіх святих і Богородиці,* дай нам, Господи, твій мир і помилуй нас,* як єдино щедрий.
Стих: Задля íмени твого надіюсь на тебе, Господи,* надіється душа моя на слово твоє; надіється душа моя на Господа.
Ваша íсповідь на суді, Святí,* застрашила демонську силу і визволила людей з обману.* Тому, коли стинали вам голови, ви кликали:* Нехай буде жертва душ наших приємна тобí, Господи,* бо тебе полюбивши, ми не дбаємо* про життя дочасне, Чоловіколюбче!
Стих: Від ранньої сторожі до ночі,* від ранньої сторожі нехай уповає Ізраїль на Господа.
(г. 1, подібний: Всехвальнії мученики) Знаємо тебе Чоловіка Божого* за покликання і в дійсності* бо чеснотами засяяв ти:* вбогість безмірну і знегоди на землі досвідчив* і чудесами вірних у вірі утвердив.* Тим-то молися, щоб даровані були душав нашим* мир і велику милість.
Стих: Бо в Господа милість і відкуплений велике в нього;* він визволить Ізрáїля від усього беззаконня його.
Знаємо тебе Чоловіка Божого* за покликання і в дійсності* бо чеснотами засяяв ти:* вбогість безмірну і знегоди на землі досвідчив* і чудесами вірних у вірі утвердив.* Тим-то молися, щоб даровані були душав нашим* мир і велику милість.
Стих: Хвалíте Господа всі народи!* Прославляйте його всі люди!
Любови божественної росою* пожадання плоті погасив ти, Олексію,* Світлицю над світлицями обрав ти благочесно,* а над солодкість тілесну* - божественне уподіблення до Ангелів,* тож із ними молися, щоб даровані були душам нашим* мир і велику милість.
Стих: Велике бо до нас його милосердя,* і вíрність Господа повíки.
Ти жив невпізнанним, мудрий,* приворотах благородних твоїх батьків,* терпів довгий час знущання власних слуг,* а померши, чудесами* об’явив свій подвиг,* зціляючи недуги* і проганяючи духів нечистих
Слава і нині: (г. 1, догмат) Прославмо Марію Діву:* Всесвітню славу, що вийшла від людей* і породила Господа,* небесні двері, ангельську пісню і вірних окрасу.* Вона бо стала небом і храмом Божества;* вона знищила перегороду ворожнечі,* установила мир і відкрила царство.* Тож, маючи в ній опору віри,* ми здобули оборонця — Господа, що народився з неї.* Отже кріпіться, Божі люди, кріпіться,* бо він переможе, як всемогутній.
Прокімен 1
(г. 4) Милість твоя і твоя вірність* хай мене завжди зберігають. (Пс. 39,12)
Стих: Надіявся на Господа, надіявся я твердо. (Пс. 39,2)
З книги Буття читання: 5, 32-6, 8
Прокімен 2
(г. 6) Я мовив: Господи,* змилуйся надо мною,* вилікуй* мою душу. (Пс. 40,5)
Стих: Блажен, хто дбає про нужденного та вбогого. (Пс. 40,2)
З книги Приповідок читання: 6, 20-7,1