вівторок, 26 лютого 2013 р.

Змінні частини на Утрені 17 лютого 2013 року Божого



Утреня (17 лютого 2013 року Божого о 8:00); Неділя про Закхея; Глас 4; посвяття Стрітення Господнього; преподобного Ісидора Пилусіотського.
Тропарі
Тропар: (г. 4) Світлу про воскресіння розповідь від ангела почувши* і від прадідного засуду звільнившись,* Господні учениці, радіючи, казали апостолам:* Здолана смерть, воскрес Христос Бог,* що дає світові велику милість. (2 р.)
Слава: (г. 1) Пустинним жителем, ангелом у тілі й чудотворцем* показався ти, богоносний отче наш Ісидоре. * Постом, чуванням і молитвою небесні дарування прийнявши,* ти зціляєш не дужих і душі тих, що з вірою до тебе прибігають.* Слава тому, хто дав тобі силу!* Слава тому, хто тебе завінчав!* Слава тому, хто через тебе подає всім оздоровлення!
І нині: (г. 4) Радуйся, благодатна Богородице Діво,* бо з тебе засяяло Сонце правди – Христос Бог наш,* який просвічує тих, що в темряві.* Веселися і ти, старче праведний,* прийнявши на свої руки Спасителя душ наших,* що дарує нам воскресіння.
Катизма 2. Псалом 9.
Хвалитиму Тебе, Господи, усім серцем моїм,* розповім про всі Твої чудеса
Я буду радіти й веселитися Тобою,* - співатиму імені Твоєму, Всевишній.
Бо вороги мої назад повернулись,* спіткнулися, зникли перед лицем Твоїм.
Бо Ти Розсудив мій суд і мою справу,* Ти возсів на престолі – Суддя найсправедливіший.
Сідальний 1
Мироносиці, поглянувши на вхід до гробу,* і неспроможні знести ангельського сяйва,* дивилися з тремтінням, промовляючи:* Чи не вкрадено, бува, того, що відкрив рай розбійникові?* Чи не встав той, що перед страстями заповів учням воскресіння?* Воістину воскрес Христос,* що дав тим, що були в аді, життя і воскресіння!
Слава і нині: Тебе, Богородице, величаємо, співаючи:* Ти гора, від якої несказанно відколовся камінь* і знищив адські брами.
Катизма 3. Псалом 17.
Возлюблю Тебе, Господи, кріпосте моя!* Господи, моє пристановище, моя твердине, мій визволителю,* мій Боже, моя скеле, що до неї прибігаю.
Ти мій щит,* ріг спасіння мого, мій захисте!
Прославляючи, призиватиму Господи* - і від ворогів моїх спасуся.
хвилі смерти мене оточили* і погибельні потоки мене налякали
Сідальний 2
(подібний: Здивувався Йосиф) Твоїм добровільним,* Спасе, рішенням ти перетерпів хрест;* смертні ж люди в новім поклали гробі тебе,* що словом створив сторони світу.* Тому зв'язано було смерть,* несамовитого міцно полонено,* і всі, що в аді, окликами привітали життєдайне твоє воскресіння:* Христос воскрес* і життєдавцем перебуває навіки!
Слава і нині: (самоподібний) Здивувався Йосиф,* бачивши надприродне, і в дусі добачав:* Немов дощ на руні в твоїм, Богородице,* безсімейнім зачатті,* і кущ вогнем неопалимий, і жезл Арона розквітлий.* Свідчивши це, Обручник твій і охоронець кликав до священиків:* Діва народжує і по родинах далі Дівою зостається.
Іпакой:
Мироносиці, які довідалися про твоє, Христе, преславне воскресіння,* поспішно оповістили апостолам,* що ти воскрес, як Бог,* подавши світові велику мйлість.
Степенна пісня
Від юности моєї вельми воюють зі мною пристрасті,* але ти сам, Спасе мій, захорони мене і спаси.
Ненависники Сіону, ви будете засоромлені Господом,* бо як трава від вогню всохнете.
Слава і нині: Кожна душа живиться Святим Духом і чистотою пишається,* і таінственно просвітлюється єдністю Святої Тройці.
Прокімен: Псалом 43
Воскресни, Господи, поможи нам, і визволь нас імени твого ради.
Стих: Боже, нашими вухами ми чули і батьки наші оповіли нам.
Канон
Ірмос 1: Моря Червоного глибину сухими стопами давній Ізраїль перейшов,* і, навхрест складеними Мойсеевими руками, Амаликову силу в пустині переміг.
Ірмос 3: Веселиться тобою Церква твоя, Христе, взиваючи:* Ти моя сила, Господи, і пристановище, і твердиня!
Ірмос 4: Піднесеного тебе, Сонце правди, бачивши на хресті, Церква на місці своїм зупинилася, достойно взиваючи:* Слава силі твоїй, Господи!
Ірмос 5: Ти, Господи, світло моє, прийшов у світ, світло святе,* визволяючи з темного незнання тих, що з вірою прославляють тебе.
Ірмос 6. Я жертву з хвалою принесу тобі, Господи! — виголошує Церква,* - від ідольської крови очистившись кров'ю, що ради милосердя з боку твого випливла.
Ірмос 7: В печі перській Авраамові юнаки, любов'ю побожности запалені більше, ніж полум'ям, взивали:* Благословенний ти в храмі слави твоєї, Господи!
Ірмос 8: Руки розпростер Даниїл і пащі левам у ямі затулив.* Вогненну ж силу загасили чеснотами опоясані юнаки, любителі побожности, взиваючи:* Всі створіння Господні, благословіть Господа!
Пісня 9
Ірмос: Камінь нерукосічний від тебе, Діво, з ненарушеної гори,* відколовся наріжний — Христос, що з'єднав різні природи.* З цього радіючи, тебе, Богородице, величаємо.
Стих: Слава, Господи, святому воскресінню твоєму.
Цілого ти прийняв мене, Боже мій, тож суцільно я в єднанні з тобою незлитно;* в усю повноту ти дав мені спасіння твоєю страстю, яку ти витерпів на хресті в тілі,* задля великої сердечної доброти.
Стих: Слава, Господи, святому воскресінню твоєму.
Ти, Христе, спас із смертного тління праотців.* Бувши покладеним мертвим у гробі,* ти дав життю розквіт, мертвих воскресив, людську природу вивів на світло* і в божественне приодяг нетління.* Тому й завжди величаємо тебе, як джерело світла.
Слава і нині: Усі ми вірні поклоняємось Одності божественної Істоти,* але Тройці Осіб рівносильній, рівночасній, у незлитих Особах;* її нині, почитаючи, величаємо.
Світильний
У життєдайнім гробі бачимо присутніх мужів у блискучих ризах, сяючих красою,* а й мироносиць пониклих до землі.* Тож, переконавшись у воскресінні небесного Владики,* прийдім з Петром до гробу життя і, здивувавшись з того, що сталося,* триваймо в огляданні Христа.
Слава і нині: Натхнений Духом Старець,* з’явившись у храмі,* прийняв на руки Владику за кону, виголошуючи:* Нині звільни мене від узів тілесних,* як сказав ти, з миром,* бо побачив я очима об’явлення народам і спасіння Ізраїля.
Стихири на псалмі похвальнім
Стих: Щоб суд написаний над ними вчинити.* Це слава всіх його преподобних.
Всесильний Господи,* що перетерпів хрест і смерть, і воскрес із мертвих!* Славимо твоє воскресіння.
Стих: Хваліте Бога у святині його,* хваліте його у твердині сили його.
Хрестом твоїм, Христе,* визволив ти нас від давнього прокляття* і твоєю смертю здолав диявола, що нашу природу гнобить,* а воскресінням твоїм усіх сповнив радости.* Тому й співаємо тобі:* Воскреслий з мертвих, Господи, - слава тобі!
Стих: Хваліте його за його подвиги великі,* хваліте його в його величі безмежній.
Хрестом твоїм, Христе Спасе,* наведи нас на твою істину і визволь нас з сітей ворожих.* Воскреслий з мертвих, піднеси нас, що впали в гріх,* простягни руку твою, чоловіколюбний Господи,* молитвами святих твоїх.
Стих: Хваліте його звуком рогу,* хваліте його на гáрфі й на гуслах.
Єдинородний Сину Божий!* Ти не розлучився від лона твого Отця,* прийшовши з-за чоловіколюб'я на землю.* Ставши незмінно людиною,* ти хрест і смерть перетерпів тілом, безстрасний божеством,* а воскреснувши з мертвих, безсмертя дав людському родові,* як єдиний всесильний.
Стих: Хваліте його на бубні й танком,* хваліте його на струнах і сопілці.
(г. 6, подібний: Третього дня) Прийми - каже – на руки, Симеоне,* Сотворителя вселенної.* Піднеси, Старче, Христа,* що його безсімейно породила Дівиця,* на радість нашого роду.
Стих: Хваліте його на дзвінких цимбалах, хваліте його на гучних цимбалах.* Усе, що живе, нехай хвалить Господа.
Зійшовшись, вірні,* оспівуймо Творця закону й Бога,* перед яким тремтить безліч ангелів* - єдиного Доброчинця й Законодавця,* на спасіння душ наших.
Стих: Нині відпускаєш слугу твого, Владико,* за твоїм словом, у мирі.
Нині відпускаєш слугу твого, Владико, за твоїм словом, у мирі.* Бо побачили очі мої спасіння твоє,* що приготував ти перед усіма народами; світло на просвіту поганам,* і славу люду твого, Ізраїля.
Стих: Світло на просвіту поганам* і славу люду твого, Ізраїля.
(г. 7) Як світло на просвіту поганам, прийшов ти, Спасе наш,* з неба на землю, появився з Діви* і спочив в обіймах праведного Симеона.* Належало бо тобі, Життєдавче всіх,* дати себе пізнати Старцеві,* бо ти, що маєш велику милість,* прийшов відпустити його, за твоїм словом.
Слава: (г. 4) Було рано- вранці, коли жінки прийшли до твого гробу, Христе,* та тіла, що його шукали, не знайшли.* І коли вони дивувались, приступили в блискучих ризах юнаки й мовили:* Чому живого між мертвими шукаєте?* Воскрес, як і прорік був.* Чому не згадаєте його слова?* Тож увірувавши, благовістили те, що бачили,* але благовість їхня видалась учням неправдивою,* бо такі ще були вони прибиті.* Петро ж побіг і побачив * та й прославив твої на собі чудеса.
І нині: (г.2) Преблагословéнна ти, Богородице Дíво,* бо Воплóчений з тебе полонив ад,* покликав Адáма, усунув прокляття,* визволив Єву, переміг смерть, і ми ожили.* Тому, співаючи, кличемо:* Благословенний Христóс Бог наш,* що на це звóлив, - слава тобі.