неділю, 20 січня 2013 р.

Змінні частини утрені на 20 січня 2013 оку Божого



Утреня (20 cічня 2013 року Божого о 8:00); неділя по Богоявленні; Глас 8; Собор святого Йоана Хрестителя

Тропарі
Тропар: З висоти зійшов ти, Милосердний,* і триденне погребення прийняв ти,* щоб нас звільнити від страждань.* Життя і воскресіння наше,* Господи, - слава тобі! (2 р.)
Слава: (г. 2): Пам’ять праведного з похвалами,* для тебе ж доволі Господнього свідчення, Предтече;* ти показався воістину і від пророків чесніший,* бо сподобився у водах христити Проповідуваного.* Тому за Істину постраждав ти, радіючи,* і тим, що були в аді, благовістив Бога, який у тілі з’явився,* взяв гріхи світу і подав нам велику милість.
І нині: (г. 1) Коли в Йордані хрестився Ти, Господи,* Троїчне з’явилось поклоніння,* голос Отця свідчив про Тебе,* називаючи Тебе улюбленим Сином;* Дух же у вигляді голуба потверджував ці слова.* Господи, що з’явився і світ просвітив, – слава Тобі.
Катизма 1. Псалом 9.
Хвалитиму Тебе, Господи, усім серцем моїм,* розповім про всі Твої чудеса
Я буду радіти й веселитися Тобою,* - співатиму імені Твоєму, Всевишній.
Бо вороги мої назад повернулись,* спіткнулися, зникли перед лицем Твоїм.
Бо Ти Розсудив мій суд і мою справу,* Ти возсів на престолі – Суддя найсправедливіший.
Сідальний 1
Ти воскрес із мертвих, Життя всіх,* тож ангел світлий жінкам сказав:* Перестаньте плакати й апостолам сповістіть воскресіння * та співайте, що воскрес Христос Господь.* Він, як Бог, зволив спасти рід людський.
Слава і нині: Оспівуймо небесні двері й кивот,* всесвяту гору й осяйну хмару,* небесну драбину, духовний рай,* спасіння Єви та великий скарб вселенної!* Бо з неї виникло світові спасіння й відпущення давніх прогріхів.* Тому й співаємо тобі:* Моли Сина твого й Бога, щоб дав прощення гріхів нам,* що поклоняємося пресвятому твоєму народженню.
Катизма 2. Псалом 17.
Возлюблю Тебе, Господи, кріпосте моя!* Господи, моє пристановище, моя твердине, мій визволителю,* мій Боже, моя скеле, що до неї прибігаю.
Ти мій щит,* ріг спасіння мого, мій захисте!
Прославляючи, призиватиму Господи* - і від ворогів моїх спасуся.
хвилі смерти мене оточили* і погибельні потоки мене налякали
Сідальний 2
Люди, Спасе, твій гріб опечатали,* та ангел відвалив камінь від входу.* Жінки, бачивши воскреслого з мертвих,* і самі благовістили учням у Сіоні, що ти воскрес - Життя всіх;* впали окови смерти!* Господи, - слава тобі!
Слава і нині: (співається стоячи) Тобою, Благодатна, радіє все творіння:* ангельський хор і людський рід.* Святий храме і раю духовний, похвало, дів!* З тебе Бог воплотився і став хлоп’ятком - предвічний Бог наш.* Твоє бо лоно він учинив, своїм престолом, просторішим від небес.* Тобою, Благодатна, радіє все творіння. Слава тобі!
Іпакой:
Мироносиці, приступивши до гробу Життєдавця,* шукали між мертвими безсмертного Владику;* вістку ж радісну від ангела почувши,* сповістили апостолів, що воскрес Господь,* подаючи світові велику милість.
Степенна пісня
Від юности моєї ворог мене спокушає і палить пристрастями,* а я надіюсь на тебе, Господи, і перемагаю його.
Ненависники Сіону хай стануть, як трава, яку виривають!* Христос скосить їхні шиї косою мук.
Слава і нині: Святий Дух оживляє все.* Він Світло від Світла, великий Бог;* з Отцем співаємо йому та зі Словом.
Прокімен: Псалом 145
Повік царюватиме Господь, Бог твій, Сіоне, з роду в рід.
Стих: Хвали, душе моя, Господа,* похвалю Господа в житті моїм.
Канон
Ірмос 1: Колісниці гнобителя фараона потопив * колись чудотворний Мойсеїв жезл,* навхрест ударивши й розділивши море,* Ізраїля ж спас, бі женця пішоходця, що пісню Богові заспівав.
Ірмос 3: Утвердив ти на початку премудро небо і землю на водах поставив.* На камені Церкви утверди й мене, Христе,* бо нема святішого від тебе, єдиний Чоловіколюбче.
Ірмос 4: Ти моя кріпость, Господи, ти й сила моя, ти мій Бог, ти радість моя,* що не покинув лона Отця і до нашої вбогости завітав.* Тому з пророком Авакумом взиваю до тебе:* Слава силі твоїй, Чоловіколюбче!
Ірмос 5: Чому ти відкинув нас від обличчя твого, Світло незаходиме?* Ось покрила нас, окаянних, ворожа темрява.* Тому благаємо: Наверни нас і до заповідей твоїх направ стежки наші.
Ірмос 6: Очисти мене, Спасе, бо великі мої беззаконня, і з глибини зла виведи, молюся,* бо до тебе я закликав, і ти почув мене, Боже мого спасіння.
Ірмос 7: 3 Божого завітання вогонь колись у Вавилоні знесилів.* Тому юнаки в печі веселими ногами походжали, мов у квітнику, співаючи:* Благословенний ти, Боже, батьків наших!
Ірмос 8: У сім раз більше піч напалив халдеиський гнобитель для угодників у люті,* але, побачивши їх спасенних вищою силою, Творцеві й Визволителеві закликав:* Юнаки, благословляйте! Священики, співайте! Люди, прославляйте по всі віки!
Пісня 9
Ірмос: Вжахнулось із цього небо і здивувались кінці землі,* що Бог з’явився людям у тілі, а твоє лоно стало просторіше від неба.* Тому й величають тебе, Богородице, ангельські й людські хори.
Стих: Слава, Господи, святому воскресінню твоєму.
Бувши нескладний Божою і вічною природою,* сприйнявши тіло, ти, Слове Божий, став складним, поставивши його поруч у собі самім,* а постраждавши як людина, ти зостався, як Бог, поза всяким терпінням.* Тому і прославляємо тебе в двох природах:* неподільного й незмісного.
Стих: Слава, Господи, святому воскресінню твоєму.
Ти - Вишній за Божою природою, ставши людиною* і зійшовши між слуг, назвав Бога Отцем,* а вставши з гробу, своєю благодаттю дав людям Отця - Бога і Владику за своїм буттям;* із ним ми всі тебе величаємо.
Слава і нині: Ти, Діво, стала Божою матір’ю, тілом проти природи породивши Бога - Слово,* якого Отець, як благий, перед усіма віками появив із свого серця;* його ми нині визнаємо вищим над усі тіла, хоч він у тіло зодягнувся.
Світильний
Після божественного воскресіння Господь,* тричі питаючи Петра: Чи любиш мене?* - настановляє його пастироначальником овець своїх.* Бачивши, що слідом іде той, якого . любив Ісус,* він спитав Владику: А цей що?* Як я хочу - сказав Ісус* - щоб він зостався, аж я , знову прийду,* що тобі до цього, друже Петре?
Слава: Стежки підготував ти дивно Господу,* бо був гласом Його пришестя, і проповідником істинним*, більшим за всіх пророків, Іоане блаженний;* ти бачив Світло, і був закінченням Його невимовного провидіння.
І нині: Спаситель, як благодать й iстина,* появився у водах Йордану* i просвітив тих, які перебували в темряві й тіні,* бо прийшов i з’явився, як світло неосяжне
Стихири на псалмі похвальнім
Стих: Щоб суд написаний над ними вчинити.* Це слава всіх його преподобних.
Хоч і станув ти, Господи, на суді Пилата,* то не покинув ти престолу, сидячи разом з Отцем;* але, воскреснувши з мертвих, ти визволив світ з недолі ворожої,* як щедрий і чоловіколюбець.
Стих: Хваліте Бога у святині його,* хваліте його у твердині сили його.
Господи, ти хрест твій дав нам як зброю на диявола,* який тремтить і трясеться,* не в спромозі глянути на його силу,* бо хрест мертвих підніс і смерть подолав.* Тому й поклоняємось твоєму погребенню і воскресінню.
Стих: Хваліте його за його подвиги великі,* хваліте його в його величі безмежній.
Господи, хоч юдеї тебе, немов мертвого, В гробі поклали,* то вояки як царя заснулого сторожили;* і хоч, як скарб життя, тебе печатями опечатали,* але ти воскрес і дав нетління душам нашим.
Стих: Хваліте його звуком рогу,* хваліте його на гáрфі й на гуслах.
Ангел твій, Господи,* що благовістив воскресіння, настрахав сторожу,* але до жінок промовив, кажучи:* Чого шукаєте живого між померлими?* Він воскрес, як Бог, і дав життя вселенній.
Стих: Хваліте його на бубні й танком,* хваліте його на струнах і сопілці.
(г. 2, подібний: Доме Євфратів) Велике й страшне* таїнство здійснюється:* Владика бо всіх,* щоб очистити всіх людей,* рукою раба христиться.
Стих: Хваліте його на дзвінких цимбалах, хваліте його на гучних цимбалах.* Усе, що живе, нехай хвалить Господа.
Отець з неба мовив:* Це - Син мій* улюблений,* що сьогодні тілесно христиться* у водах йорданських.
Стих: Море побачило те й кинулось тікати,* Йордан назад повернувся.
Хори ангельські,* побачивши Владику,* який уподібнився до раба* і христився у водах,* - з подивом співали.
Стих: Що з тобою, море, що ти кинулось тікати,* і тобі, * Йордане, що ти назад повернувся?
(г. 1, самогласний) Засяяв світові Спаситель наш,* як світло від світла, з'явлений Бог.* Йому ми, люди, поклонімся.
Стих: Радіє праведник у Господі,* і на нього уповає
(г. 6) Ти, Хрестителю, як ангел, вийшов із неплідного лона, від самих пелен оселився в пустелі, став печаттю всіх пророків; Того, Кого вони різноманітно бачили і проповідували в гаданнях, ти сподобився хрестити в Йордані. Ти чув голос з небес Отця, Який засвідчував Його Синівство, і бачив Духа Святого у вигляді голуба, глас указував на Того, Хто хрестився. О, вищий за всіх пророків, не переставай молитися за нас, що вірою святкуємо пам’ять твою.
Слава: (г. 8) Являючись учням твоїм, Спасе, після воскресіння,* в нагороду за любов ти доручив Симонові стадо овець,* вимагаючи уважного піклування.* Тому й казав ти: Якщо любиш мене, Петре,* паси ягнята мої, паси вівці мої!* А він зараз же, виявивши дружню любов,* запитав про іншого учня.* їхніми молитвами, Христе, охороняй стадо твоє* від вовків, що вигубляють його.
І нині: (г.2) Преблагословéнна ти, Богородице Дíво,* бо Воплóчений з тебе полонив ад,* покликав Адáма, усунув прокляття,* визволив Єву, переміг смерть, і ми ожили.* Тому, співаючи, кличемо:* Благословенний Христóс Бог наш,* що на це звóлив, - слава тобі.