четвер, 4 квітня 2013 р.

Змінні тексти Літургії Передшеосвячених Дарів на 3 квітня



Літургія Передшеосвячених Дарів (3 квітня 2013 року Божого) середа третього тижня Великого Посту; святого священномученика Василія, пресвітера Анкирського
Стихири на «Господи, взиваю я»
Стих: Виведи з в’язниці мою душу,* щоб дякувати імені твоєму.
(г. 4, самогласний) Розтративши Вітцівське багатство,* я став нужденним,* і поселився в країні лукавих громадян.* А уподібнившись до безсловесних та нерозумних тварин,* я втратив всяку Божу благодать.* Та навернувшись взиваю до тебе, милостивого і щедрого Отця:* "Згрішив я, прийми мене розкаяного, Боже, і помилуй мене".
Стих: Мене обступлять праведники,* бо ти добро мені вчиниш.
Розтративши Вітцівське багатство,* я став нужденним,* і поселився в країні лукавих громадян.* А уподібнившись до безсловесних та нерозумних тварин,* я втратив всяку Божу благодать.* Та навернувшись взиваю до тебе, милостивого і щедрого Отця:* "Згрішив я, прийми мене розкаяного, Боже, і помилуй мене".
Стих: 3 глибин взиваю до тебе, Господи,* Господи, почуй мій голос.
(г. 4, Мученича) Жертви одуховлені, розумні цілопалення,* мученики Господні, досконалі Божі жертвоприношення,* що Бога знають і Богові знані овечки,* яких огорожа вовкам недоступна!* Моліться, щоб і ми з вами спаслися на водах упокоєння.ись до тебе покорою.* Заради їхніх молитов і задля великих щедрот твоїх, помилуй нас.
 Стих: Нехай будуть твої вуха уважні,* до голосу благання мого.
(г. 2, подібний: Все відклавши) Боговгодні апостоли!* Ви, що з'явилися як проміння духовного сонця,* випросіть просвічення душам нашим* і визволення від туманних і темних пристрастей.* Моліться, щоб постом і молитвою* ми очистили наші серця, полонені лукавим,* і могли оглядати день спасіння.* Вірою спасаючись, ми завжди вас почитаємо,* бо ви охронили світ своєю премудрою проповіддю.
Стих: Коли ти, Господи, зважатимеш на беззаконня,* то хто встоїться, Господи. Та в тебе є прощення.
Блудний син, вступивши в країну злоби,* жив, як і нині я.* Отче милосердний, ти дав мені багатство,* а я нидію і голодую без добрих діл,* і ганьба гріховна мене оповила,* бо втратив я з вини моєї одяг благодаті Божої.* Тому до тебе взиваю:* "Я згрішив перед тобою,* але і доброта твоя мені відома.* Прийми мене, хоч би у найми, Щедрий,*  молитвами апостолів,* що полюбили тебе, Христе."
Стих: Задля íмени твого надіюсь на тебе, Господи,* надіється душа моя на слово твоє; надіється душа моя на Господа.
Апостоли Спасові, світила вселенної,* благодійники й поміч у людському спасінні!* Зірки чудес і знаки оздоровлень окраса ваша.* Це ви розповідаєте про Божу славу і про небо.* Постійно заносіть до Господа моління ваші,* щоб він прийняв і наші молитви, немов
приємний запах,* і сподобив нас з острахом оглядати і цілувати життєдайний хрест.* Зішли, чоловіколюбний Спасе, свою милість і нам,* що покланяємося хрестові.
Стих: Від ранньої сторожі до ночі,* від ранньої сторожі нехай
уповає Ізраїль на Господа.
( г. 1, подібний: Преславні мученики): Богомудрий блаженний Василіє* Багряною твоєю кров’ю* ти оздобив свою священну* і божественну одежу,* проходивши благочесно від сили до сили,* і від слави до слави.* Молися нині, щоб дано душам нашим мир* і велику милість.
Стих: Бо в Господа милість і відкуплений велике в нього;* він визволить Ізрáїля від усього беззаконня його.
Як правдивий священик,* ти найперше приносив Богові* безкровну жертву,* наостанок же, як справжній мученик,* ти, всечесний благовіснику Бога,* приніс Христові себе самого,* як цілопальну приємну жертву.* Моли його за тих,* що тебе прославляють.
Стих: Хвалíте Господа всі народи!* Прославляйте його всі люди!
Ти, богомудрий Отче Василіє, привів Христові мученицькі полки;* напоумляючи своїми повчаннями* і наказуючи заповідями,* ти поставив себе самого* за видимий зразок.* Молися з ними,* щоб дати душам нашим мир* і велику милість.
Стих: Велике бо до нас його милосердя,* і вíрність Господа повíки.
(г. 1) Ти, Священний, став посудом Святого Духа,* очистивши душу від пристрастей.* Тим-то прийняв ти, страждальнику Василіє, святе божественне помазання,* ставши святителем і наставником богомудрому народові,* та й непереможним мучеником того,* хто за нас витерпів страждання і подав безсмертя.* Моли його, щоб дав нам велику милість.
Слава і нині: Ти душі моєї радість і веселість,* ти зцілення моїх пристрастей, Богу посвячена Діво,* і негайне вилікування моїх душевних недуг, Пречиста.* Ти порятунок у напасливих спокусах і захист у недолі,* тому й величаю тебе.
Прокімен 1
(г. 4) Надіюсь на ласку Божу* повік — віка. (Пс. 51.10)
Стих: Чого ти, грішнику, злобою хвалишся? (Пс. 51.3)
З книги Буття читання: 7, 6-9.
Прокімен 2
(г. 4) Коли Бог поверне* долю люду свого. (Пс. 51,7)
Стих: Безумний каже в своїм серці: "Немає Бога". (Пс. 52,2)
З книги Приповідок читання: 9,12-18.