четвер, 4 квітня 2013 р.

Змінні тексти Літургії Передшеосвячених Дарів на 5 квітня



Літургія Передшеосвячених Дарів (5 квітня 2013 року Божого) п’ятниця третього тижня Великого Посту; передсвяття Благовіщення; преподобного Захарії; святого Артемона, єпископа Селевкії Пісідйської
Стихири на «Господи, взиваю я»
Стих: Виведи з в’язниці мою душу,* щоб дякувати імені твоєму.
(г. 7, самогласний дня) Як блудний син, відступив я від благодаті твоєї, Господи,* і змарнував багатство доброти твоєї.* Тому до тебе, Милосердний, прибігаю і кличу:* "Згрішив я, Боже, помилуй мене!"
Стих: Мене обступлять праведники,* бо ти добро мені вчиниш.
Як блудний син, відступив я від благодаті твоєї, Господи,* і змарнував багатство доброти твоєї.* Тому до тебе, Милосердний, прибігаю і кличу:* "Згрішив я, Боже, помилуй мене!"
Стих: 3 глибин взиваю до тебе, Господи,* Господи, почуй мій голос.
(Подібний: Преславні мученики) Святковий збір мýчеників* струмками своєї крони задавив безліч бісів,* вгамував всякі безчесні жертви* та ідольські знищив обмани, терпеливим стражданням.* Нині вони молять Христá,* щоб дав душам нашим мир* і велику милість.
 Стих: Нехай будуть твої вуха уважні,* до голосу благання мого.
Преславні Мученики!* Вас земля не затаїла,* але небо вас прийняло* і відчинилися вам райські двері;* увійшовши в нього, ви насолоджуєтеся життєдайним деревом.* Моліть, Христá, щоб дав душам нашим мир* і велику милість.
Стих: Коли ти, Господи, зважатимеш на беззаконня,* то хто встоїться, Господи. Та в тебе є прощення.
Молитвами всіх святих і Богородиці,* дай нам, Господи, твій мир і помилуй нас,* як єдино щедрий.
Стих: Задля íмени твого надіюсь на тебе, Господи,* надіється душа моя на слово твоє; надіється душа моя на Господа.
Ваша íсповідь на суді, Святí,* застрашила демонську силу і визволила людей з обману.* Тому, коли стинали вам голови, ви кликали:* Нехай буде жертва душ наших приємна тобí, Господи,* бо тебе полюбивши, ми не дбаємо* про життя дочасне, Чоловіколюбче!
Стих: Від ранньої сторожі до ночі,* від ранньої сторожі нехай
уповає Ізраїль на Господа.

(г. 4, подібний: Яко добля во мучениціх) Сокровенне таїнство* і для Ангелів незбагненне* завіряє Гавриїл Архангел* і до Тебе нині приходить,* Єдиної Неторканої* і Доброї Голубиці* - роду нашого Покликання,* і взиває до Тебе, Всесвятая: «Радуйся!* Приготуйся через слово прийняти Бога Слово* у Твоє лоно!».
Стих: Бо в Господа милість і відкуплений велике в нього;* він визволить Ізрáїля від усього беззаконня його.
Світлоносна Палата* уготовалася для Тебе Владико,* - утроба чистая Богоотроковиці;* гряди до неї і зійди,* зжалься над творінням Твоїм:* яке зломесник з заздрости загарбав* і в рабстві утримує,* і яке красу ранню втратило,* і твого спасительного очікує зішестя.
Стих: Хвалíте Господа всі народи!* Прославляйте його всі люди!
Гавриїл Архангел* до Тебе, Всенепорочная, явно прийде* і візве до Тебе:* «Радуйся, Звільнення від прокляття,* падших Востання;* радуйся, Єдина, що придбала Богообраність;* радуйся, одушевлена Сонця Хмаро,* -  прийми Безтілесного, що в утробі Твоїй* хоче оселитися!».
Стих: Велике бо до нас його милосердя,* і вíрність Господа повíки.
Сокровенне таїнство* і для Ангелів незбагненне* завіряє Гавриїл Архангел* і до Тебе нині приходить,* Єдиної Неторканої* і Доброї Голубиці* - роду нашого Покликання,* і взиває до Тебе, Всесвятая: «Радуйся!* Приготуйся через слово прийняти Бога Слово* у Твоє лоно!».
Слава, і нині: (богородичний, глас 2, самогласний) Благовістує Гавриїл Благодатній днесь:* «Радуйся, Дівице, що невістою не стала і подружжя не зазнала!* Не чудуйся з дивного мого вигляду* і не жахайся, бо Архангел я!* Змій колись Єву ошукав* - нині ж я благовістую Тобі радість,* і зостанешся нетлінна* і народиш Господа, Пречистая!».
Прокімен 1
(г. 4) Пошли нам допомогу на гнобителя,* бо марна людська допомога. (Пс. 59,13)
Стих: Боже, ти нас відкинув, ти розбив нас. (Пс. 27с. 59, 3)
З книги Буття читання: 8,4-22.
Прокімен 2
(г. 6) Почуй, Боже,* моє благання,* вислухай мою молитву. (Пс. 60,2)
Стих: З кінців землі взиваю я до тебе. (Пс. 60,3)
З книги Приповідок читання: 10,31-11,12.