четвер, 11 квітня 2013 р.

Змінні тексти Літургії Передшеосвячених Дарів на 10 квітня



Передшеосвячених Дарів (10 квітня 2013 року Божого о 8:00) середа четвертого тижня Великого Посту; святого преподобного Марка, єпископа Аретусійського, і Кирила диякона, та інших, що постраждали від мучителя Юліяна.
Стихири на «Господи, взиваю я»
Стих: Виведи з в’язниці мою душу,* щоб дякувати імені твоєму.
(г. 4, самогласний) Піст - джерело добрих діл, нині дійшов до своєї половини.* В минулих днях він приніс нам задоволення* і вказав користь на майбутнє,* бо зусилля в доброму посилює побожність.* Тому-то до Христа, подателя всіх дібр, радісно взиваємо:* "Ти, що ради нас постив і розп'яття витерпів,* сподоби нас неосудно стати учасниками божественно твоєї Пасхи,* щоб у мирі живучи, славили ми тебе з Отцем і Духом."
Стих: Мене обступлять праведники,* бо ти добро мені вчиниш.
(г. 5) Виконавці добрих учинків, очікуючи нагороди,* не чваняться цим на торговицях і на роздоріжжях,* але зберігають це у своїм серці.* А той, хто бачить таємне, нагороджує нас за стриманість.* Тому проводьмо цей піст не з понуреним обличчям,* але радісно в оселях душ наших молімся, безупинно взиваючи:* "Отче наш, що єси на небесах,* не введи нас у спокусу, молимося,* але визволи нас від лукавого".
Стих: 3 глибин взиваю до тебе, Господи,* Господи, почуй мій голос.
(г. 5, Мученича) ): Задля ненаситної душевної любові* ви, святі мученики, не відреклися Христа.* Витерпівши різнорідні рани і страждання,* ви перемогли зухвалість мучителів,* зберігши ж несхитну й ненарушну віру, на небо переставилися.* Тому, мавши довір'я до нього, просіть,* щоб дав нам велику милість.
 Стих: Нехай будуть твої вуха уважні,* до голосу благання мого.
(г. 2, подібний: Преславні мученики) Обмиймо нині наші душі водою посту* і приступім до животворного хреста Господнього.* З вірою поклонімся йому,* і зачерпнемо божественне просвічення,* та знайдемо сьогодні* вічне спасіння,* мир і велику милість.
Стих: Коли ти, Господи, зважатимеш на беззаконня,* то хто встоїться, Господи. Та в тебе є прощення.
Хресте пресвятий - похвало апостолів,* тебе оточують господьства, сили й ангели.* Спасай тих, що тобі поклоняються,* від усякої немочі,* і дозволь час свято зверстати шлях божественного посту* і дочекатися світлого воскресіння,* яким ми спасаємось.
Стих: Задля íмени твого надіюсь на тебе, Господи,* надіється душа моя на слово твоє; надіється душа моя на Господа.
(г. 7) Сьогодні хрестові Господньому поклоняємось і кличемо:* "Радуйся дерево життя,* що зруйнувало пекельне царство!* Радуйся, втіхо світу, бо ти знищив тлінність!* Радуйся, бо твоєю силою

проганяються демони!* Радуйся, вірних підпоро, зброє непереможна!"* Молимося: "Захорони й освяти тих, що цілують тебе".
Стих: Від ранньої сторожі до ночі,* від ранньої сторожі нехай
уповає Ізраїль на Господа.
г. 4, подібнии: Як хороброго): Священним помазанням* і мученицькою кров’ю* славні Священномученики* наблизилися до Бога,* як квіти природи, красота духовна,* вершина премудрости* і праведности богослов’я,* правило віри, гармонійний провід* і Церкви окраса.
Стих: Бо в Господа милість і відкуплений велике в нього;* він визволить Ізрáїля від усього беззаконня його.
Страдників славу* і мучеників величання підтримуючи, ви, богомудрі, запевнили собі незламну відвагу* на різні муки:* кайдайни й темниці,* наготу й в’язниці* та люті морози,* врешті ж на рани* і на смерть, Священномученики.
Стих: Хвалíте Господа всі народи!* Прославляйте його всі люди!
Приносячи, Всесильні,* Владиці Христові* священнослужіння й непорочну жертву,* ви, як страдники, принесли йому досконалі всепалення блаженні священноначальники.* Моліть його, щоб визволив від тлінности і бід тих,* що з вірою звершують* всечесну пам’ять вашу.
Стих: Велике бо до нас його милосердя,* і вíрність Господа повíки.
(г. 4) Бувши стовпами Церкви Христової,* ви, як рідні брати, Священномученики,* хоробро зруйнували стіни невірства,* тим-то перед смертю ви розігнали єретицьку бурю* і молитесь за душі наші.
Слава і нині: (г. 8) Сьогодні істинно недосяжний Господь, стає мені доступний.* Він терпить страсті, звільняючи мене від страждань.* Того, хто дає зір сліпим опльовують беззаконні уста.*; Він дає свої плечі на бичування, щоб спасти полонених.* Пречиста Діва й Мати, бачивши його на хресті, з болем кликала: "Горе мені, дитино моя! Що ти таке вчинив?* Ти, що перевищуєш всіх людей красою,* стаєш позбаленим життя - без виду й краси.* Горе мені, світло моїх очей, не можу дивитись на тебе померлого.* Душа моя поранена і страшний меч болю проймає моє серце.* Оспівую страждання твої, покланяюся милосердю твоєму.* Довготерпеливий, слава тобі!"
Прокімен 1
(г. 4) Благословен Господь, Бог Ізраїля,* що творить чудеса — єдиний. (Пс. 71,18)
Стих: Боже, твій розсуд дай цареві, синові царя твою справедливість. (Пс. 71,1)
З книги Буття читання: 9,18-10,1
Прокімен 2
(г. 4) Мені добре* близько Бога бути. (Пс. 72,28)
Стих: Справді добрий Бог для правих. (Пс. 72,1)
З книги Приповідок читання: 12, 23-13, 9