четвер, 11 квітня 2013 р.

Змінні тексти Літургії Передшеосвячених Дарів на 12 квітня



Літургія Передшеосвячених Дарів (12 квітня 2013 року Божого о 8:00) середа четвертого тижня Великого Посту; святого преподобного Іпатія, єпископа Гангренського.
Стихири на «Господи, взиваю я»
Стих: Виведи з в’язниці мою душу,* щоб дякувати імені твоєму.
(г. 7, самогласний) Пристрастями поневолив я душі моєї достоїнство,* уподібнившись до тварин,* я не можу піднести очей моїх до тебе Всевишній,* але додолу схилившись, Христе Боже,* як митар молюся і кличу:* "Боже, очисти мене, і спаси"
Стих: Мене обступлять праведники,* бо ти добро мені вчиниш.
Пристрастями поневолив я душі моєї достоїнство,* уподібнившись до тварин,* я не можу піднести очей моїх до тебе Всевишній,* але додолу схилившись, Христе Боже,* як митар молюся і кличу:* "Боже, очисти мене, і спаси"
Стих: 3 глибин взиваю до тебе, Господи,* Господи, почуй мій голос.
(г. 3) Вельми страждаючи і витерпівши рани, в’язниці, і різноманітні муки,* хоробрі мученики за достоїнством терпíнь дійшли* до безболісної і блаженної спадщини.
 Стих: Нехай будуть твої вуха уважні,* до голосу благання мого.
Мученики твої, Господи, утверджені вірою,* скріплені надією і духовно наснажені любóв’ю до твого хреста,* знищили ворогíв-мучйтелів* і, отримавши вінки, моляться з безтілесними за душі наші.
Стих: Коли ти, Господи, зважатимеш на беззаконня,* то хто встоїться, Господи. Та в тебе є прощення.
Велика, Господи, хреста твого сила!* Поставлений на дному місці, діє він у свíті,* з рибалок зробивши апостолів, з поган — мучеників,* аби молилися за душі наші.
Стих: Задля íмени твого надіюсь на тебе, Господи,* надіється душа моя на слово твоє; надіється душа моя на Господа.
Пророки й апостоли Христові і мученики* навчили оспівувати єдиносущну Трóйцю* і просвітили обманені народи,* учасниками ангелів вчинивши синíв людських.
Стих: Від ранньої сторожі до ночі,* від ранньої сторожі нехай
уповає Ізраїль на Господа.
(г .6, подібний: Поклавши всю надію) Увесь освячений,* ти показався богоносцем,* святий Божий помазанику,* і сповнився Святим Духом.* Опромінений богоначальними світилами,* як
справжній і преславний святитель,* ти завжди світло входив у Святе Святих* і причащався благодаті і святих Таїн.* Молися з довір’ям за душі наші.
Стих: Бо в Господа милість і відкуплений велике в нього;* він визволить Ізрáїля від усього беззаконня його.
Просіяло життя твоє промінням чеснот* і вірних просвітив ти,* розвіявши обманну темряву.* Ти явився дійсним світлоносним сонцем, преблаженний Іпатіє,* що нині поселився там,* де світить сонце невечірнє,* і благодаттю Святого Духа став сином дня.* Тому-то, чесно звершуючи святу твою і світлосяйну пам’ять,* з любов’ю тебе прославляємо, Завждипам’ятний.
Стих: Хвалíте Господа всі народи!* Прославляйте його всі люди!
Розум твій, Богомудрий, був направлений до Бога* і вірою оздоблений, та світло обожений.* У смертнім і тліннім твоїм тілі,* ти, премудрий, осягнув нетлінність,* здобув собі світлість безтілесних* і, ставши вище пристрастей,* прикрасив, себе чистотою Іпатіє, отче, святителю премудрий,* славний світильнику і молільнику за тих,* що з любов’ю почитають твою пам’ять.
Стих: Велике бо до нас його милосердя,* і вíрність Господа повíки.
Преподобний Отче!* Плодами твоїх подвигів ти просвітив серця вірних.* Хто бо, почувши про твоє безмірне смирення,* не подивляв терпеливости,* співчуття до бідних й утіхи для терплячих?* Всього того побожно навчав ти, святителю Іпатіє,* тож нині, увінчаний вінком нев’янучим,* молися за душі наші.
Слава і нині: (г. 3, догмат) Як нам не дивуватися, Всечесна, твоєму богочоловічому родженню?* Бо ти, Всенепорбчна, не знавши мужа,* породила тілесно без батька сина,* зродженого в вічності від Отця без матері,* що не зазнав ніякої зміни чи змішання, чи розділу,* але в цілості зберіг прикмети обох природ.* Тому Мати-Діво, Владичице, моли його,* щоб спас душі тих, що православно визнають тебе, як Богородицю.
Прокімен 1
(г. 4) О, Пастирю Ізраїля, прихили вухо.* Ти, що ведеш Йосифа як овечку. (Пс. 79,2)
Стих: Ти, що на херувимах возсідаєш, як у сяйві. ( (Пс. 79,2)
З книги Буття читання: 12,1-7.
Прокімен 2
(г. 4) Ликуйте Богові,* нашій силі. (Пс. 80,2)
Стих: Заспівайте пісню, вдарте у бубон. (Пс. 80,3)
З книги Приповідок читання: 14,15-26.