середа, 26 грудня 2012 р.

Велика Вечірня + литія

Пропоную текст вечірні, яку можна молитися у субота ввечері та в празничний день. Текст Вечірні є із Молитослова Рим 1990 року. Для кращого розуміння та величності служби деякі рубрики були мною дописані чи скореговані відповідно до приписів Типіку УГКЦ. Буду вдячний за критику. Коли хтось хоче одержати електронний варіянт вечірні у книжному форматі прошу надсилати свої мейли на mykolaj.dobrutskiy@gmail.com 

 

ВЕЧІРНЯ

 Вечірня з Литією: ієрей, узявши на себе епітрахиль і фелон, відчиняє святі двері і кадить згідно з уставом, як покадивши іконостас стає посередині Святих Дверей і виголошує:
Слáва святíй, одноістотній, животвóрній і нероздíльній Трóйці, зáвжди, нині і повсякчáс, і на вíки вíчні.
Люди: Амінь. Прийдіте, поклонімся... (Пс. 103 див. нижче); ієрей кадить увесь храм.
Вечірня без Литії: На великій Вечірні без Литії, ієрей, наклавши на себе рясу та епітрахиль, виходить північними дверми і, ставши перед зачиненими Святими Дверми, робить малу метанію і виголошує:
Благословéнний Бог наш зáвжди, нині і повсякчáс, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь. Слáва тобí, Бóже наш, слáва тобí.
Цáрю небéсний, утішителю, Дýше íстини, * що всюди єси і все наповняєш,* скáрбе дібр і життя подáтелю,* прийди і вселися в нас,* і очисти нас від усякої сквéрни,* і спаси, Благий, дýші нáші.
Святий Бóже, святий Крíпкий, святий Безсмéртний, помилуй нас (3 р.).
Слáва Отцю, і Сину, і Святóму Дýхові,* і нині і повсякчáс, і на вíки вíчні. Амíнь.
Пресвятá Трóйце, помилуй нас;* Гóсподи, очисти гріхи нáші;* Владико, прости беззакóння нáші;* Святий, завітáй і зціли нéмочі нáші íмени твогó рáди.
Гóсподи, помилуй (3 р.).
Слáва Отцю, і Сину, і Святóму Дýхові:*
I нині і повсякчáс, і на вíки вíчні. Амíнь.
Отче наш, що єси на небесах,* нехáй святиться ім'я твоє,* нехáй прийде цáрство твоє,* нехáй бýде вóля твоя, як на нéбі, так і на землí.* Хліб наш насýщний дай нам сьогóдні,* і прости нам провини нáші,* як і ми прощáемо винувáтцям нáшим,* і не введи нас у спокýсу,* алé визволи нас від лукавого.

Ієрей: Бо твоє є цáрство, і сила, і слáва, Отця, і Сина, і Святóго Дýха, нині і повсякчáс, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь.
Гóсподи, помилуй (12 р.).
Слáва Отцю, і Сину, і Святóму Дýхові:* і нині і повсякчáс, і на вíки вíчні. Амíнь.
Прийдíте, поклонíмся* Царéві нáшому Бóгу.
Прийдíте, поклонíмся* Христóві, Царéві нáшому Бóгу.
Прийдíте, поклонíмся і припадíм* до самóго Гóспода Ісýса Христá, Царя і Бóга нáшого.
Псалом 103
Благослови, душé моя, Гóспода!* Гóсподи, Бóже мій, ти вéльми великий!
Ти одягнýвся вéличчю і красóю,* ти свíтлом, нáче ризою, покрився.
Ти розіп'яв, ненáче намéт, нéбо,* ти збудувáв твої гóрниці в вóдах.
Із хмар собí рóбиш колісницю,* хóдиш на крилах вíтру.
Вітри своїми посланцями учиняєш,* полум’я вогненне - слýгами своїми.
Ти заснувáв зéмлю на її підвáлинах,* не захитáється по вíки вíчні.
Безóднею, немóв одéжею, покрив її,* пóнад гóрами стáли вóди.
Пéред погрóзою твоєю вони тікáли,* пéред гóлосом грóму твогó тремтíли.
Підвелися гóри, зійшли долини до мíсця,* що ти їм признáчив.
Постáвив їм границю, якóї не перéйдуть,* щоб знóву покрити зéмлю.
Джерéла посилáєш у рíки,* якí течýть прóміж гóрами.
Усю звіринý, що в пóлі, вони напувáють,* дикі осли там гáсять свою спрáгу.
Над ними кýблиться небéсне птáство,* з-поміж гілляк дає свій гóлос.
Ти напувáєш гóри з твоíх гóрниць,* земля насичується плóдом діл твоíх.
Вирóщуєш травý для скóту, зéла - на вжиток людям,* щоб хліб із землí добувáли:
Винó, що сéрце людське звеселяє, олíю, щоб від нéї яснíло обличчя,* і хліб, що скрíплює сéрце людське.
Насичуються дерéва Госпóдні,* кéдри ливáнські, що посадив їх.
На них гніздяться птиці;* 6ýсли - на кипарисах їхнє житлó.
Висóкі гóри для óленів,* скéлі – для зайцíв притýлок.
Ти створив мíсяць, щоб значити пóри;* сóнце знáє свій зáхід.
Навóдиш тéмряву, і ніч надхóдить,* що в ній ворýшаться усí звíрі дібрóвні.
Левенята рикáють за здóбиччю своєю,* поживи від Бóга для сéбе прóсять.
Ховáються, як тíльки зíйде сóнце,* лягáють у своїх нóрах.
Вихóдить чоловíк до свогó дíла,* і до своєї прáці аж до вéчора.
Якá їх, твоїх діл, Гóсподи, сила!* У мýдрості все ти створив, - пóвна землá твоїх створінь.
Ось море велике, преширóке, * у ньóму плазунíв без лíку, звíрів малих і великих.
Там кораблí прохóдять,* є і левіятáн, якóго ти створив, щоб ним бáвитися.
Усí вони від тéбе дожидáють,* щоб дав їм у свій час поживу.
Коли даєш їм, вони їí збирáють,* як розтýлювш твою рýку, вони насичуються блáгом.
Вони бентéжаться, коли ховáєш вид свій;* як забирáєш дух у них, вони гинуть і повертáються у свій пóрох.
Зішлéш свій дух, - вони оживáють,* і ти віднóвлюєш лицé землí.
Нехáй слáва Госпóдня бýде повíки,* нехáй Госпóдь радíє твóрами своїми.
Спогляне він на зéмлю, і вонá стрясається,* торкнеться гір, вони димують.
Я бýду Господеві співáти пóки життя могó,* псалми співáтиму, пóки бýду жити.
Нехáй бýде приємна Йомý моя пíсня;* у Гóсподі я веселитимусь.
Нехáй грíщники з землí щéзнуть, і беззакóнних бíльше нехáй не бýде.* Благослови, душé моя, Гóспода.
Слáва Отцю, і Сину, і Святóму Дýхові: I нині і повсякчáс, і на вíки вічні. Амíнь. Алилýя, алилýя, алилýя: Слáва тобí, Бóже! (Зр.).
Підчас 103-го псалма ієрей перед святими дверима тихó читає вечірні молитви, як скінчиться псалом виголошує ектенію.
Мирна Єктенія
Ієрей: В мирі Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За мир з висот і спасіння душ наших, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За мир всього свíту, добрий стан святих Божих Церков і з’єднáння всіх, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За святий храм цей і тих, що з вірою, побожністю і страхом Божим входять до нього, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За святішого вселенського Архиєрéя (ім’я), Папу Римського, за блажéннішого Патріарха нашого (ім’я), і за Високопреосвящéннішого Архієпископа нашого Кир (Ім’я), боголюбивого єпископа нашого Кир (ім’я) чесне пресвíтерство, у Христí дияконство, за ввесь причет і людей, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За Богом бережений народ наш, за правління і все військо, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За місто це, і за кожне місто, село, країну і за тих, що вірою живуть у них, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За добре полíття, за врожай плодів земних і часи мирні, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:За тих, що плавають, подорожують, за недужих, страждаючих, полонених і за спасіння їх, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:Щоб визволитися нам від усякої скóрби, гнíву і нужди, Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, твоєю благодаттю.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей:Пресвяту, пречисту, преблагословéнну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодíву Марíю, з усіма святими пом’янýвши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христý Богові віддаймо.
Люди: Тобí, Господи.
Ієрей: Бо тобі належить усяка слава, честь і поклоніння, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь.
Блажен муж
Береться в суботу ввечері та в усі свята - богородичні і святих; у господські - тільки тоді, коли вони випадають у неділю, або в понеділок.
Блажен муж, - алилýя - що за радою безбóжних не ходить. Алилýя.(3р)
Бо Господь дбає про путь праведних,* а путь безбожних загине. Алилýя.(3р)
Служіте Господеві в стрáсі* і радуйтеся у тремтíнні. Алилýя.(3р)
Блаженні всі.* що на нього надіються. Алилýя.(3р)
Господи, чому так намножилося тих, що напастують мене. Алілуя. (3р)
У Господа спасіння;* і на твій народ - благословення твоє. Алилýя.(3р)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові: Алілуя. (3р)
І нині і повсякчас, і на вíки вíчні. Амíнь. Алилýя.(3р)
 Алилýя, алилýя, алилýя: Слава тобі, Боже! (3 р.).
Мала єктенія
Ієрей: Ще і ще в мирі Господеві помолíмся.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей: Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, твоєю благодаттю.
Люди: Господи, помилуй
Ієрей: Пресвяту, пречисту, преблагословéнну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодíву Марію, з усіма святими пом’янýвши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христý Богові віддаймо.
Люди: Тобí, Господи.
Ієрей: Бо твоя є влада і твоє царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь.
Псалом 140
Згідно уставу ієрей взявши кадильницю кадить весь храм. Люди співає, два перші стихи 140-го псалма, згідно з гласом перших стихир.
Господи, взиваю я до тебе, вислухай мене.* Вислухай мене, Господи.* Господи, взиваю я до тебе, вислухай мене.* Почуй голос молíння могó,*коли взиваю до тебе.* Вислухай мене, Господи.
Нехай піднесеться молитва моя,* мов кадило перед тобою;* підношення рук моїх,* як жертва вечірня.* Вислухай мене, Господи.
Постав, Господи, моїм устам сторожу;* до дверей губ моїх – варту!
Не дай схилитися серцеві моєму * до чогось злого.
Анí чинити лихí вчинки з людьми, що творять беззаконня,* - ні ласощів їхніх я не хочу їсти.
Нехай праведник по-доброму б’є мене й виправляє,* а олíя грíшного нехай не намастить голови моєї.
Я все-таки молитимусь,* незважаючи на їхні злі вчинки.
Якщо суддíв їхніх скинуть в ущелини скелі,* то почують, що слова мої любі.
Немовби хтось розбив і розрив землю,* розкидано їхні кості перед áдом.
Бо до тебе, Господи, мій Боже, мої очі;* до тебе прибігаю, не губи душí моєї.
Збережи мене від петлі, що її наставили на мене,* і від сильця тих, що творять беззаконня.
Нехай грішники впадуть у власні сіті всі разом,* а я пройду безпечно.
Псалом 141
Я голосом моїм до Господа взиваю,* я голосом моїм до Господа молюся.
Скаргу мою перед ним виливаю,* мою скруту йому я виявляю.
Коли тривожиться в мені дух мій, ти знаєш мою стежку.* На дорозі, де я ступаю, тайно розставили сильце на мене.
Поглянь праворуч і подивися:* нема нікого, хто дбав би за мене.
Нема куди мені втікати,* нема нікого, хто піклувався б мною.
До тебе, Господи, взиваю й кажу:* Ти моє прибíжище, в землі живих ти – моя доля!
Зверни увагу на моє благання,* бо я вельми нещасний.
Спаси мене від гонителів моїх,* бо вони сильніші від мене*.
Згідно уставу тут додаються стихири.(дивись  в додатку)
(на 10) Виведи з в’язниці мою душу,* щоб дякувати імені твоєму.
Мене обступлять праведники,* бо ти добро мені вчиниш.
Псалом 129
(На 8) 3 глибин взиваю до тебе, Господи,* Господи, почуй мій голос.
Нехай будуть твої вуха уважні,* до голосу благання мого.
(На 6) Коли ти, Господи, зважатимеш на беззаконня,* то хто встоїться, Господи. Та в тебе є прощення.
Задля íмени твого надіюсь на тебе, Господи,* надіється душа моя на слово твоє; надіється душа моя на Господа.
(На 4) Від ранньої сторожі до ночі,* від ранньої сторожі нехай уповає Ізраїль на Господа.
Бо в Господа милість і відкуплений велике в нього;* він визволить Ізрáїля від усього беззаконня його.
Псалом 116
(На 2) Хвалíте Господа всі народи!* Прославляйте його всі люди!
Велике бо до нас його милосердя,* і вíрність Господа повíки.

Вхід
У суботу ввечері та в ті дні, коли є читання, або великий прокімен, відбувається вхід із кадильницею; на Слава відчиняються Святі Двері; ієрей у фелоні, обходить Святу Трапезу і стає перед Святими Дверми, як люди скінчать співати догмат ієрей виголошує:
Премудрість! Прості!
Люди: Світло тихе святої слави, безсмертного Отця небесного, святого, блаженного, Ісýсе Христе! Доживши до заходу сонця, бачивши світло вечірнє, славимо Отця, і Сина, і Святого Духа - Бога. Достойно є повсякчас прославляти тебе голосами побожними, Сину Божий, що життя даєш усьому світу; тому світ увесь славить тебе,
Прокімен
Ієрей:  Будьмо уважні. Мир всім. Премудрість. Будьмо уважні.
У суботу прокімен:
Господь воцарився, в красу зодягнувся
Стих 1: Зодягнувся Господь у силу і перепоясався (Пс. 92,1).
Стих 2: Він бо утвердив вселенну, вона не порушиться (Пс. 92,1).
Стих 3: Домові Твоєму, Господи, належить святість на довгі дні (Пс. 92, 5).
У неділю прокімен:
Це нині благословіте Господа, всі раби Господні (Пс. 133,1).
Стих: Стоячі в храмі Господнім, у дворах Бога нашого (Пс. 133,1).
У понеділок увечері: Псалом 4 (г.4)
Господь почує мене,* коли я візвý до нього.
Стих: Вислухай мене, коли буду взивати, мій Боже справедливий.
У вівторок увечері: Псалом 22 (г.1)
Милість твоя, Господи, буде зі мною* по всі дні життя мого.
Стих: Господь мій пастир: нічого менí не бракуватиме; на зелених пасовиськах він поселив мене.
У середу ввечері: Псалом 53 (г.5)
Боже, ім’ям твоїм спаси мене,* і силою твоєю суди мене.
Стих: Боже, почуй мою молитву, вислухай слова уст моїх.
У четвер увечері: Псалом 120 (г.6)
Допомога моя від Господа,* що створив небо і землю.
Стих: Очі мої підводжу я вгору, звíдки прийде моя допомога.
У п’ятницю ввечері: Псалом 58 (г. 7)
Боже, ти мій заступник,* і милість твоя вийде менí назустріч.
Стих: Вирятуй мене від ворогíв моїх, Боже, і визволь мене від тих, що повстають на мене.

Великі прокімени
Псалом 76 (г.7)
Хто бог великий, як Бог наш?!* Ти той Бог, що творить чудеса.
Стих: Ти показав між народами силу свою.
Стих: Я сказав: Тепер я розумíю, - це зміна волі Всевишнього.
Стих: Я згадав діла Господні, бо пригадав усí давні чуда твої.
Псалом 113 (г.7)
Бог наш на небі й на землі,* все, що схотів, створив він.
Стих: Коли вийшов Ізраїль з Єгипту, дім Якова з-пóміж варварів, святинею його стала Юдéя.
Стих: Море побáчило те й кинулось тікáти, Йордáн назад повернувся.
Стих: Що з тобою, море, що ти кинулось тікати, і тобі Йордане, що ти назад повернувся?

Псалом 76 (г.8)
Голосом моїм до Господа я кликав,* і голос мій дійшов до Бога, і він вислухав мене.
Стих: У день журби моєї шукаю я Бога.
Стих: Відмовилась від потіхи душа моя. Стих: Боже, у святості дорога твоя.
Псалом 54 (г.7)
Вислухай, Боже, молитву мою* і не погорди благанням моїм.
Стих: Зверни увагу на мене та вислухай мене.
Стих: Бо звалили вони беззаконня на мене.
Стих: Я до Бога взиваю, і Господь вислухає мене, увечері, вранці й опівдні.
Псалом 17 (г.7)
Возлюблю тебе, Господи, крíпосте моя,* Господь твердиня моя.
Стих: Бог мій - помічник мій, на нього вповáю.
Стих: Прославляючи, призиватиму Господа і від ворогів моїх спасуся.
Стих: Почув він голос мій із храму святого свого.
Псалом 60 (г.8)
Дав єси спадкоємство тим, що бояться тебе, Господи..
Стих: від кінців землí до тебе кличу.
Стих: Покриюся покровом крил твоїх.
Стих: Так буду співати Імені твоєму повіки.
Псалом 68 (г.8)
Не відверни лиця твого від слуги свого, бо терплю я; негайно вислухай мене. Споглянь на душу мою, і врятуй її.
Стих: Спасіння твоє, Боже, нехай огорне мене.
Стих: Хай побачать це вбогі і звеселяться.
Стих: Шукайте Бога, і житиме душа ваша.

Якщо є читання, на кінець прокімена ієрей іде на горне сідалище і виголошує: Премудрість, а після виголошення заспіву читання: Будьмо уважні!
Після прокімена (і читання) ієрей виголошує єктенію перед Святою Трапезою. Святі Двері відчинені.
Сугуба ектенія
Ієрей: Промовмо всі з усієї душі і з усієї мислі нашої, промовмо.
Люди: Господи, помилуй.
Ієрей:Господи, Вседержителю, Боже отців наших, молимось тобі, вислухай і помилуй.
Люди: Господи, помилуй.
Ієрей:Помилуй нас, Боже, з великої милости твоєї, молимось тобі, вислухай і помилуй.
Люди: Господи, помилуй (3р)
Ієрей:Ще молимось за святішого вселенського Архиєрéя (ім’я), Папу Римського, і за блажéннішого Патріарха нашого (ім’я), і за Високопреосвящéннішого Архиєпископа нашого Кир (ім’я), і за боголюбивого єпископа нашого Кир (ім’я) за тих, що служать і послужили у святому храмі цьому  і за отцíв наших духовних, і всіх у Христí братíв наших.
Люди: Господи, помилуй (3р)
Ієрей:Ще молимось за Богом бережений народ наш, за правління і за все вíйсько.
Люди: Господи, помилуй (3р)
Ієрей:Ще молимось за тут присутніх людей, що очíкують від тебе великої і багатої милости, за тих, що творять нам милостиню, і за всіх православних християн.
Люди: Господи, помилуй (3р)
Ієрей: Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і тобí славу возсилáємо: Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь.
Сподоби, Господи
Сподоби, Господи, цього вечора * без гріха зберегтися нам.
Благословенний ти, Господи, Боже отцíв наших,* і хвальне і прославлене ім’я твоє навíки. Амíнь.
Нехай буде, Господи, милість твоя на нас,* бо ми надіємось на тебе.
Благословенний ти, Господи,* навчи мене установ твоїх.
Благословенний ти, Владико,* врозуми мене установами твоїми.
Благословенний ти, Святий,* просвіти мене установами твоїми.
Господи, милість твоя повíки, * не покидай діло рук твоїх.
Тобí належить хвала,* тобí належить пíсня,
Тобí належить слава:* Отцю, і Сину, і Святому Духові:
Нині і повсякчас,* і на вíки вíчні. Амíнь.
Єктенія
Ієрей: Сповнім вечірню молитву нашу Господеві.
Люди: Господи, помилуй.
Ієрей: Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, твоєю благодаттю.
Люди: Господи, помилуй.
Ієрей: Вечора всього досконалого, святого, мирного і безгрішного у Господа просім.
Люди: Подай, Господи
Ієрей: Ангела миру, вірного наставника, охоронця душ і тіл наших у Господа просíм.
Люди: Подай, Господи
Ієрей: Прощення і відпущення гріхів, і прогрíшень наших у Господа просíм.
Люди: Подай, Господи
Ієрей: Доброго і пожиточного для душ наших і миру для свíту у Господа просíм.
Люди: Подай, Господи
Ієрей: Остáлий час життя нашого в мирі й покаянні скінчити у Господа просíм.
Люди: Подай, Господи
Ієрей: Християнської кончини життя нашого, безболісної, бездоганної, мирної, і доброго одвíту на страшному суді Христовому просíм.
Люди: Подай, Господи
Ієрей: Пресвяту, пречисту, преблагословéнну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодíву Марíю, з усіма святими пом’янýвши, самí себе, і один одного, і все життя наше Христý Богові віддаймо.
Люди: Тобí, Господи.
Ієрей: Бо ти Бог милости, ласк і чоловіколюбности, і тобі славу віддаємо: Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на вíки вічні.
Люди: Амíнь.
Ієрей: Мир всім.
Люди: І духові твоєму.
Ієрей: Голови ваші перед Господом схилíть.
Люди: Тобí, Господи.
Ієрей читає головоприклонну молитву: Господи, Боже наш, що прихилив небо і зійшов на спасіння людського роду! Зглянься на слуг твоїх і на спадкоємство твоє, бо перед тобою, страшним і чоловіколюбним Суддею, слуги твоí схилили свої голови і зігнули свої шиї, не від людей очíкуючи допомоги, але на твою надіючись милість і твого очíкуючи спасíння; тож оберігай їх повсякчасно, і в цей вечір, і в прийдешню ніч збережи від усякого ворога, і від будь-якого зазіхання диявольського, і від думок марних, і спогадів лукавих.
Виголос: Нехай буде влада царства твого благословенна і дуже прославлена: Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на вíки вічні.
Люди: Амінь.
Після єктенії люди співають стихири на стиховні,а опісля Нині відпускаєш; якщо є Литія - литійні стихири. (Дивись в додатку).
Литійні молитви
Люди зачинають співати литійні стихири; кадження за уставом; ієрей з хрестом у руці люди із свічами ідуть у притвор. Коли люди закінчить литійні стихири, ієрей виголошує:
Спаси, Боже, людей твоїх, і благослови спадкоємство твоє; навíдайся до свíту твого ласкою своєю і милосердям. Підійми знамено християн і пошли нам твоє багате милосердя - молитвами пречистої Владичиці нашої Богородиці і Вседíви Марії;* силою чесного і животворного Хреста;* заступництвом святих небесних сил безтілесних;* святого і славного пророка, предтечі і христителя Йоана;* святих, славних і всехвáльних Апостолів;* святих отців наших і вселенських великих учителів і святителів: Василія Великого, Григорія Богослова й Йоана Золотоустого, Атанáсія і Кирила;* святого отця нашого Миколáя, Мир Лікíйських чудотворця;* святих слов’янських апостолів Кирила і Метóдія;* святого благовірного й рівноапостольного великого князя Володимира;* святого священномученика Йосафáта;* святих, славних і переможних мучеників;* преподобних і богонóсних отців наших Антóнія і Теодóсія Печерських та інших преподобних і богонóсних отцíв наших;* святих і праведних богоотцíв Йоакйма й Анни,* і святого (ім’я, якого є день), і всіх Святих,* – молимо тебе, многомилостивий Господи, вислухай нас грішних, що молимось тобí, і помилуй нас.
Люди: Господи, помилуй (12 р.).
Ієрей: Ще молимось за святíшого вселенського Архиєрéя нашого (ім’я), Папу Римського, і за блажéннішого Патріарха нашого (ім’я), і за Високопреосвящéннішого Архієпископа нашого Кир (ім’я), і за боголюбивого єпископа нашого Кир (ім’я) за отцíв наших духовних і за всю во Христí братію нашу;* і за всяку душу християнську, скорботну й утиснену, що потребує милости й допомоги Божої;* за опіку над містом тими, що живуть у ньому;* за мир і благоустроєність усього світу;* за добробут святих Божих Церков;* за спасіння і допомогу отцям і братам нашим, що пильно і зо страхом Божим трудяться і служать;* за відсутніх і тих, що в дорозі;* за зцíлення тих, що в нéмочах лежать;* за упокóєння, полегшення, блаженну пáм’ять і відпущення гріхів усíм православним отцям і братам нашим, що ранíш спочили і тут та повсюди поховані; * за визволення полонених і за братíв наших на служіннях,* і за всіх, що служать і слугували у святíм храмі цім, промовмо всі.
Люди: Киріє, елéйсон (12 р.).
Ієрей: Вислухай нас, Боже, Спасителю наш, надіє всіх людей на землі і тих, що далеко на морі та в повітрі; будь, Владико, ласкавий нам у гріхах наших, і помилуй нас. Милостивий бо і чоловіколюбний Бог єси, і тобі славу віддаємо: Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки вічні.
Люди: Амінь.
Ієрей: Мир всім.
Люди: І духові твоєму.
Ієрей: Голови ваші перед Господом схиліть.
Люди: Тобі Господи.
Ієрей: Владико многомилостивий, Господи Ісýсе Христе, Боже наш! Молитвами пречистої Владичиці нашої Богородиці і Вседíви Марії силою чесного і животворного Хреста;* заступництвом святих небесних сил безтілесних;* святого і славного пророка, предтечі і христителя Йоана;* святих, славних і всехвáльних Апостолів;* святих отців наших і вселенських великих учителів і святителів: Василія Великого, Григорія Богослова й Йоана Золотоустого, Атанáсія і Кирила;* святого отця нашого Миколáя, Мир Лікíйських чудотворця;* святих слов’янських апостолів Кирила і Метóдія;* святого благовірного й рівноапостольного великого князя Володимира;* святого священномученика Йосафáта;* святих, славних і переможних мучеників;* преподобних і богонóсних отців наших Антóнія і Теодóсія Печерських та інших преподобних і богонóсних отцíв наших;* святих і праведних богоотцíв Йоакйма й Анни,* і святого (ім’я, якого є день), і всіх Святих,*- приємну вчини молитву нашу, даруй нам прощення гріхів наших, покрий нас ласкою своєю, віджени від нас усякого ворога й супротивника. Втихомир наше життя, Господи, помилуй нас і світ твій і спаси душі наші, як благий і чоловіколюбець.
Люди: Амінь.
Ієрей та люди ідуть до тетрапода, співаючи стихири на стиховні. (Дивись додаток). Коли закінчать співати стихири зразу співають: Пісня Симеона

Нині відпускаєш слугу твого, Владико,* за твоїм словом у мирі.
Бо побачили очі мої* спасіння твоє;
Що приготував ти* перед усіма народами;
Світло на просвіту поганам,* і славу люду твогó, Ізрáїля.
Святий Бóже, святий Крíпкий, святий Безсмéртний, помилуй нас (3 р.).
Слáва Отцю, і Сину, і Святóму Дýхові,* і нині і повсякчáс, і на вíки вíчні. Амíнь.
Пресвятá Трóйце, помилуй нас;* Гóсподи, очисти гріхи нáші;* Владико, прости беззакóння нáші;* Святий, завітáй і зціли нéмочі нáші íмени твогó рáди.
Гóсподи, помилуй (3 р.).
Слáва Отцю, і Сину, і Святóму Дýхові:*
I нині і повсякчáс, і на вíки вíчні. Амíнь.
Отче наш, що єси на небесах,* нехáй святиться ім'я твоє,* нехáй прийде цáрство твоє,* нехáй бýде вóля твоя, як на нéбі, так і на землí.* Хліб наш насýщний дай нам сьогóдні,* і прости нам провини нáші,* як і ми прощáемо винувáтцям нáшим,* і не введи нас у спокýсу,* алé визволи нас від лукавого.
Ієрей: Бо твоє є цáрство, і сила, і слáва, Отця, і Сина, і Святóго Дýха, нині і повсякчáс, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь.
Тропар за уставом. (Дивись додаток). Якщо є Литія то після співання тропаря Литії - благословення хлібів; якщо на Велика Вечірня - великий відпуст.
На Литії: Під час співання тропаря, ієрей кадить тетрапод із 4-х боків, тоді виголошує:
Ієрей: Господеві помолімся.
Люди: Господи, помилуй.
Ієрей читає молитву благословення хлібів:
Господи Ісýсе Христе, Боже наш, що благословив п’ять хлібів і п’ять тисяч народу нагодував! Сам благослови і хліби ці , пшеницю , вино , і оливу, і умножи їх у цім місті і по всім світі твоїм, та й вірних, що споживають їх, освяти. - Бо ти благословиш і освячуєш усé, Христе Боже наш, і тобі славу віддаємо із споконвічним Отцем твоїм, із всесвятим, ласкавим і животворним твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки вічні.
Люди: Амінь. Нехай буде ім’я Господнє благословенне* від нині і до віку (3 р.).
Псалом 33
Благословлю Господа повсякчасно,* завжди хвала його на устах у мене.
Душа моя нехай Господом хвалиться,* нехай покірні чують те й веселяться.
Величайте Господа зо мною;* і вознесімо ім’я його разом.
Я шукав Господа, і він почув мене;* і звільнив мене від усіх моїх скорбот.
Гляньте на нього й розвеселіться,* обличчя ваше нехай не соромиться.
Ось візвáв бідолаха, і Господь почув;* і врятував його від усіх його напастей.
Ангел Господній стоїть на варті навкруг тих, що його бояться,* і їх визволяє.
Спробуйте й подивіться, який добрий Господь.* Блаженний, хто до нього прибігає.
Бійтеся Господа, його святі,* бо нема нестачі в тих, що його бояться.
Багаті збідніли й голодують,* а тим, що Господа шукають, ніякого блага не забракне.

Ієрей: Благословення Господнє на вас, з його благодаттю і чоловіколюб’ям, завжди, нині і повсякчас, і на вíки вічні.
Люди: Амінь.
Великий відпуст
Ієрей: Премудрість.
Люди: Благослови.
Ієрей: Благословенний Христóс, Бог наш, завжди, нині і повсякчас, і на вíки вíчні.
Люди: Амíнь. Утверди, Боже, святу православну (католицьку) вíру на вíки вíчні.
Ієрей: Пресвята Богородице, спаси нас.
Люди: Чеснíшу від херувимів* і незрівнянно славнíшу від серафимів,* що без зотлíння Бога Слово породила,* сущу Богородицю, тебе величаємо.
Ієрей: Слава тобí, Христе Боже, надíє наша, слава тобí!
Люди: Слава Отцю і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на вíки вíчні. Амíнь. Господи, помилуй (3 р.). Благослови.
У суботу ввечері і в неділю рано ієрей проказує: Христóс, що воскрéс із мертвих, Істинний Бог наш, молитвами пречистої своєї Матері, святих, славних і всехвáльних апостолів, святого отця нашого Миколáя, архиєпископа Мир Лікíйських, чудотворця, і святого (ім’я, якого є день), і всіх святих помилує і спасе нас як благий і Чоловіколюбець
Люди: Амíнь
У суботу ввечері (г.6):
Воскресіння твоє, Христе Спасе,* ангели оспівують на небесах,* і нас на землі сподоби чистим серцем* тебе співом прославляти.
У празники (господські, богородичні і святих) співаємо кондак празника; коли ж у неділю припаде празник богородичний чи святого, співаємо Воскресіння твоє... і кондак празника.